Pandemonium 
 
Titel: Pandemonium (Delirium #2)
Författare: Lauren Oliver
Utgivningsår: 2012
Sidantal: 384
 
Jag läste Delirium med stor fascination för lite över ett år sedan och beställde därefter genast Pandemonium. Läste sisådär 50 sidor, satte den åt sidan och kunde för mitt liv inte komma in i den trots otaliga försök. Ett år senare, för några veckor sedan, tog jag itu med den igen och plötsligt slets jag åter in i Lauren Olivers dystopiska värld där kärleken är en sjukdom som måste bekämpas till varje pris.
 
Det är sällan den andra boken i en trilogi är den man tycker bäst om. Jag har ännu inte läst trean (som jag fick hem igår), men jag kan redan nu säga att den här romanen inte skiljer sig från mängden på den punkten. Den höll helt klart inte samma mått som Delirium, även om jag satt som på nålar i slutet av romanen. Jag väljer att inte kommentera innehållet i någon vidare grad eftersom jag är rädd för att förstöra serien för någon annan.
 
Mitt betyg till romanen blir 6/10. Ett måste att läsa för den som gillade ettan, och så hoppas vi på ett bra avslut på serien.
 
(Punkt 29 i läsutmaningen: Läs andra boken ur en serie.)

Kommentera

Publiceras ej